loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آشنایی با کارکرد مغز: چگونه مغز خود را پرورش دهیم؟

ناشر معین

نویسنده تری هورن | سیمون ووتن

مترجم حمیدرضا رفیعی | سمیرا انوری

مستندساز سوزان گرینفیلد

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 432

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب «آشنایی با کارکرد مغز» در سه قسمت و ده فصل و با مقدمه ای مبسوط در رابطه با فیزیولوژی مغز و سیستم عصبی آن به چاپ رسیده است. سه قسمت اصلی کتاب عناوین «در خانه»، «در محل کار» و «بازی» را دارند و نحوه پرورش مغز در هر محیط را توضیح می دهند. در فصل اول، اولین فصل از محیط خانه، با تغذیه ی مغز و مواد غذایی مناسب برای آن آشنا می شویم. تأثیرپذیری مغز از مواد غذایی به قدری زیاد است که حتی در زمانی اندک از صرف آخرین وعده ی غذایی می توان تغییرات ناشی از این مواد در مغز را در آزمایش ها مشاهده کرد. در فصل دوم کتاب موضوع اصلی خلق وخو است. از نظر روان شناختی خلق وخو قسمت موروثی و ناآموخته ی شخصیت ما است. این فصل تأثیر عواطف مختلف و وضعیت های خلقی متفاوت بر مغز را بررسی می کند.

اگر مثل بسیاری از افراد احساس می کنید که حافظه تان گاهی و یا اغلب موارد خوب کار نمی کند فصل سوم کتاب می تواند راهگشای شما در شناخت حافظه و راه های پرورش آن باشد. در آخرین فصل از قسمت اول یعنی فصل چهارم نیز با موضوع بسیار مهم «هوش» سر و کار داریم. در این فصل می توانید از طریق تمرین های مختلف هوش خود را تقویت کرده و در مورد آزمون های اندازه گیری بهره ی هوشی نیز اطلاعات خوبی به دست آورید.

در فصل پنجم که اولین فصل از قسمت مربوط به محل کار است نویسندگان وضعیت مغز را در حین انجام فعالیت های روزمره مورد بررسی قرار می دهند. «اعداد» یکی از بخش های بسیار مهم در زندگی روزمره محسوب می شود و فصل ششم کتاب به ارتباط اعداد و مغز اختصاص دارد. در فصل هفتم با تفکرات کاربردی و نگرش های منطقی و نحوه ی پرورش آن ها آشنا می شویم.

سه فصل آخر کتاب تحت عنوان «بازی» دسته بندی شده اند. در فصل هشتم یکی از مهم ترین ویژگی های انسانی یعنی «تفکر بصری» و «استدلال فضایی» تشریح قرار می شود. فصل نهم تفکر خلاق را موضوع خود قرار داده و در آن نیز با انجام تمرین هایی در جهت افزایش خلاقیت تلاش می شود. در آخرین فصل کتاب نیز نگاه مبسوطی به تفکر کلامی شده است؛ همان خصیصه ای که باز هم بنا بر گفته ی مشهور ارسطو (انسان، حیوانی است ناطق) انسان بودن ما را مشخص می سازد.
منبع: الف کتاب (alef.ir/book)
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما